topbella

Tuesday, December 18, 2012

Redhalah hati

"Cantiknya cahaya kasih sayang..
yang adanya ia, langit sudi menurunkan hujan,
yang adanya ia, matahari sudi memancarkan cahayanya... alam jadi terang..
sungguh....
limpahan cinta kasih langit kepada bumi dalam takdir dan suratan..
yang hanya bertemu di satu garisan."
terima kasih ya Rahman...


Salam kasih sayang.

Wahai Allah,
tidaklah Engkau mencipta langit dan bumi itu,
hanya untuk main-main,
pasti ada hikmahnya,
pasti ada rahsia di sisiMu
yang aku tidak tidak tahu.

Sungguh....
Engkau takdir hidup aku begini begitu,
ada pahit manis, masam masin,
pasti ada hikmahnya,
pasti Engkau mengetahui rahsianya,
itulah yang terbaik buat aku.

Wahai Allah,
jadikan hati aku ini redha,
miliki hati yang besar dan lapang,
agar aku tidak merasa sempit,
dengan segala yang aku pandang,
jadikanlah ia permulaan pada kebaikan.

Wahai Allah,
bantulah aku untuk beriman
bertakwa kepadaMu ya Allah,
usahlah aku merasa kecewa,
usahlah aku memendam rasa,
usahlah aku berdukacita.

Wahai Allah,
tolonglah kuatkan hati hamba,
hamba ini terlalu lemah lagi hina,,
tiadalah daya upaya apa di dunia,
hamba redha apa yang Engkau suratkan,
terima kasih wahai Tuhan.

amin ya Allah.
ruhi abiddin.
18 Disember 2012
............................................
nota kasih:
Hari datang hari pergi, peristiwa silih berganti, namun kenangan tak pernah mahu pergi. Kenangan lalu umpama pisau yang membunuh. Kenangan lalu telah berlalu...usah di kenang lagi. tetapi kenangan itu adalah sejarah hidup yang tak akan pernah padam selagi ruh masih di jasad.. Tak salah mengingati kenangan tetapi jangan sampai kenangan merosakkan keceriaan....

Sungguh Allah mencipta hati...hati itu punya rasa...entah mengapa aku punya rasa-rasa yang sakit begini,....ya..rasa rindu yang tak pernah luput dari mata...Apakah mereka tak punya rasa seperti aku...hehehe...mereka tak punya rasa sebab itu mereka tidak pernah bertanya....Ya...mereka tidak punya hati sebab itu mereka tidak merasa sakit begini......

Tidak rugi mengingati orang yang tidak mengingati kita....hehehe. Ya...mungkin jua aku banyak berdosa dengan ingatan yang begitu menghiris jiwa, dan mata pun sudi mengeluarkan airmatanya, sebak itu pula datang menggulung-gulung menyesakkan dada...kelak menghantar aku kembali kepada Allah. Aku mohon keampunanMu,  mungkin juga sebak ini datang, kerana masih ada dosa-dosa aku yang tidak terampun lagi... kerana kurangnya aku khusyuk dan tawadduk dalam ibadat seharian....

Wahai Allah, hamba ini selalu melakukan kesalahan, yang terkadang hamba tidak sedar atau di sengajakan.. ampunilah hamba, kasihanilah hamba, rahmatilah hamba, tetaplah hamba beriman dan bertakwa kepadaMu wahai Tuhan seluruh alam.. Cukuplah Engkaulah Ya Allah  sebagaiTuhan, Cukuplah Engkau sebagai sandaran segala pemasalahan.

.....................
 Salam Kasih Sayang "I like walking in the rain cause no one knows I am crying. InsyaAllah."

Tuesday, November 20, 2012

era tasbih

.....................
Salam kasih sayang.

Sentuh biji tasbih bulat tu..
Akan berubah bilangannya sehingga la jumlah yg kita pilih..

Boleh pilih jenis yg anda  hendak zikir.
Bolehlah pilih bilangannya samaada 33, 100 dlln.

Era teknologi...
Semoga ia dimanfaati
Dalam tidor dn jaga kita.

Aku ingin kongsi..
Ilmu baru bagi aku
Mungkin lama bagi kamu...

Tetapi ok ja lah sekadar
Merasai nikmat anugerah Allah
Untuk kita berzikirullah..

Ini namanya era tasbih.
Boleh ja download kat play store
Sumsung app semua ada.

Suka dengan app ni.
Ya memudahkan kita..
andai kiranya kita bermusafir misalnya...

Selamat mencuba..
semoga ceria-ceria dan bahagia,
itulah nikmat dan rahmat Allah Taala

Tqvm semua...
20112012
Ruhiabiddin

Salam Kasih Sayang "I like walking in the rain cause no one knows I am crying. InsyaAllah."

Thursday, November 15, 2012

Hamba yang beriman.

SALAM MA'AL HIJRAH,

Marilah berlumba-lumba untuk berhijrah..
Marilah berhijrah kepada kebaikan,
Marilah berhijrah kepada keampunan Allah,
Marilah berhijrah kepada keredhaan Allah,
Marilah berhijrah ke dalam petunjuk Allah,
Marilah berhijrah ke dalam cahaya hidayah Allah,
Marilah berhijrah ke dalam Rahmat Allah,

Jadikanlah sabar dan solat penolongMu,
semoga selamat untuk kamu..
semoga Allah meredhai masuk ke dalam jannahNya,
semoga Allah menjauhi kita dari azab api neraka.
semoga Allah menjauhi kita dari dukacita dan keluh kesah.
semoga kita menjadi  hamba yang beriman dan bertakwa kepada Allah.
semoga kita menjadi hamba yang sentiasa rukoq dan sujud kepada Allah.

aaaminn ya Allah
...................
 Salam Kasih Sayang "I like walking in the rain cause no one knows I am crying. InsyaAllah."

Monday, November 12, 2012

Tersenyumlah...

Jangan bersedih...

Iliya Abu Madhi berkata dalam puisinya,

Dia berkata " Langit sedih dan terlihat murung"
Aku berkata, " TERSENYUMLAH"
Biarkanlah kemurungan itu ada di langit,

Dia berkata, "Kesamaran telah merasuk"
Aku berkata, "TERSENYUMLAH"
Dukacita tidak pernah kembali, sebab ia telah mati.

Dia berkata, " Malam-malamku berlalu dalam kepahitan,"
Aku berkata, "TERSENYUMLAH"
sungguh bintang-bintang pun tersenyum bersama anda..

Wahai sahabat,"janganlah sampai kesedihan kamu itu,
membuat mulut kamu terdiam..kelu.
kehidupan di dunia terasa bagai di penjara tetapi cerialah.....

Dia berkata, "Keceriaan tidaklah akan membuat keadaan menjadi lebih baik,"
Aku berkata, "TERSENYUMLAH"
Selagi hayat di kandung badan kamu masih hidup, sebab sudah lama kamu tidak tersenyum.

~ruhiabiddin
12112012
................................
nota kasih:

sungguh kita memerlukan kepada senyuman, 
wajah yang ceria,
 hati yang lapang,
 akhlaq yang menawan,
 jiwa yang lembut,
 dan keramahan.

jangan bersedih anda melalui kesedihan itu kelmarin, 
jangan besedih kerana sesuatu musibah kerana kesedihan hanya mencipta berbagai musibah lain,
jangan bersedih kerana kesengsaraan akan menambah kesusahan sahaja
jangan bersedih dengan cercaan orang kerana is cuma menguntungkan pihak musuh menyerang anda.

selamat ceria semula..tersenyumlah...

andaikata kamu sabar,...
andaikata kamu solat,
kamu selalu mendapat doa orang-orang yang soleh tiap solat mereka..
usahlah beredih atau berdukacita,
kamulah yang paling unggul andai kata kamu beriman dan bertakwa kepada Allah.
itu janji Allah Taala.

insyaAllah ...aaamin.
...........................
coretan ini aku peringati diri aku dan juga kamu..
semoga melekat di hati kamu...ingat tiada masa untuk kita bersedih..kerana hayat ini terlalu singkat...

Salam Kasih Sayang "I like walking in the rain cause no one knows I am crying. InsyaAllah."

Monday, November 5, 2012

Ikrar kita..

Catatan seorang kawan.

Hari ini aku melawat seorang guru,
sahabat suami aku.
dia kena bedah,
ada pabroit dalam rahimnya...
dan telah dibuang rahimnya itu.
dah dua minggu dia terlantar di situ..
sian dia....

Aku lihat darah pada kain lapik tidornya,
dia kata itu darah tangannya,
wayar yang cucuk tangannya tercabut.
kedua-dua tangannya lebam-lebam dek jarum-jarum yang di tusuk..
sian dia.....

Dia begitu peramah
dia cerita tentang penyakitnya
aku mengangguk-angguk kepala tanda setuju..
aku dengar dia bercerita...
aku tahu.
lebih baik menjadi pendengar yang baik kepada orang sakit,
sian dia...

aku kata..
jangan lupa baca doa NABI YUNUS dalam perut ikan..
"La ilaha illah anta, subha naka inni kuntu minadholimin."
bacalah banyak-banyak.
semoga Allah permudahkan segala urusan kita,
semoga kita tak rasa sakit sangat walaupun sakit teruk..
itulah rahmat kasih sayang Allah..

Sungguh berdasar pembacaan aku..
sungguh dengan keberkatan doa itu,,
insyaAllah kalau orang sakit... akan sembuh,
kalau orang itu dah sampai akhir hayatnya ...
dia akan pergi dengan cepat atau tenang.
InsyaAllah, Allah permudahkan jalannya menemui Allah,

Ya..dia senyum..
semoga dia ingat pesan aku..
semoga dia sabar..
sungguh sakit itu anugerah Allah jua,
terkadang dengan sakit Allah ingin mengangkat darjat kita,
terkadang dengan sakit menjadikan kita lebih dekat denganNya,
terkadang dengan sakit Allah ingin mencuci segala dosa-dosa kita,
Allah maha pengasih lagi penyayang..
Allah menguji sekadar kemampuan hambaNya,
Allah akan beri yang terbaik buat kita kerana Dia lebih mengetahui segalanya.

Ya semoga dia cepat sembuh..
semoga dia cepat pulang ke rumah..
semoga sihat semula..
amin.

ruhi abidin.
04112012
............................
nota kasih:
aku kata pada suami aku...sungguh andai saja orang itu sihat, punya semua kemudahan dalam hidup, tetapi masih lagi merungut, masih lagi marah-marah, masih lagi cakap lepas tidak mahu bersyukur dengan apa yang ada..Maka datang saja ke hospital, lihat betapa banyak orang yang sakit....
Sungguh kita ini sebenarnya lebih beruntung daripada mereka kerana kita sekarang sihat...alhamdulillah..

Sungguh Nabi Muhammad S.A.W menganjurkan agar kita selalu melawat orang sakit, banyak pahala jika melawat orang sakit dan mengingati mati..

Wahai Allah,
kekalkan kesihatan yang baik pada kami untuk kami beribadat kepadaMu,
sungguh solat kita, ibadat kita, hidup dan mati kita adalah kerana Allah...sedarkah itu...???...ya insyaAllah itulah ikrar kita tiap hari..semoga kita bersyukur dengan nikmat kesihatan ini..
.insyaAllah...Allah huakbar...La ilaha illallah.. Muhammad Rasulullah.
.....................
 Salam Kasih Sayang "I like walking in the rain cause no one knows I am crying. InsyaAllah."

Saturday, November 3, 2012

Tintakasih berlagu rindu




salam kasih sayang.

dalam hayat ini,
apa yang kita cari,
segala nikmat Tuhan beri..
hayat, keluarga, kesihatan dan kemudahan hidup,
tiap hari..

dalam sepi nyendiri,
apa yang kita cari,
nikmat dunia semuanya hilang pergi,
sungguh hanya rahmat cinta kasih Ilahi,
yang kita dambai.

dalam kesempatan yang sedikit,
marilah kita kembali,
kepada fitrah insan ke alam ini,
hayat ini, ibadat dan mati,
adalah kerana Ilahi.

~tintakasih
03112012
...................................
nota kasih sayang.

Allah berfirman: 

" Katakanlah: "Bahwasanya aku hanyalah seorang manusia seperti kamu, diwahyukan kepadaku bahwasanya Tuhan kamu adalah Tuhan yang Maha Esa, maka tetaplah pada jalan yang lurus menuju kepadaNya dan mohonlah ampun kepadaNya. Dan kecelakaan besarlah bagi orang-orang yang mempersekutukan-Nya, " al fushshilat ayat 6

wahai Allah ....
bantulah kami untuk kekal berada di jalan yang lurusMu, dan tunjukilah kami, tiap urusan hidup kami di dunia, Bimbinglah kami untuk membuat amalan soleh dan solehah yang Engkau redhai, Hiduplah kami, bahagiakan kami, mudahkanlah, matikanlah kami dalam islam agama yang Engkau redhai...amin.. 

.....................
 Salam Kasih Sayang "I like walking in the rain cause no one knows I am crying. InsyaAllah."

Monday, October 22, 2012

HARI ARAFAH....


Salam kasih sayang..
tadi Pak Ngah hantar PESAN lagi..

Dari Abu Qatadah r.a. Rasulullah S.A.W pernah ditanya tentang puasa pada hari Arafah (9 Zulhijjah). Baginda bersabda: Puasa pada hari tersebut dapat menebuskan dosa setahun yang telah berlalu dan setahun akan datang,  (Hadis Riwayat Muslim)

Hari  Khamis 25. 10. 2012 akan datang ialah hari Arafah bersamaan 9 Zulhijjah 1433 H. Bersama-samalah kita menghayatinya.... Marilah kita berpuasa....
InsyaAllah SELAMAT HARI RAYA EIDUL ADHA, MAAF ZAHIR BATHIN.

Ruhi Abiddin,
22.10.2012
............................
nota kasih:
ya allah berilah aku kekuatan, aku nak berpuasa pada hari itu..
izinkahlah ya Allah...

Ya..Allah,
sungguh aku ini hambaMu ya kecil,
tak pandai menghantar persembahan yang baik tiap2 hari,
ada saja kesalahan yang aku buat tetapi aku tidak tahu,
aku selalu lalai,
aku kurang bertaubat..
maka ampunilah aku..
ajarkanlah aku untuk beramal yang solehah,
bersihkan hati aku,
jadikan aku redha apa yang Engkau rezekikan pada aku,
hanya rahmat dan kasih sayangMu yang aku harapkan...
pandanglah daku di bumiMu ini,
jangan Kau sisihkan aku.
jangan Kau lupakan aku.....
titipkan aku dalam rahmat kaish sayangMu selalu...
amin ya Allah.
padaMu kami semua akan kembali...
......................
Salam Kasih Sayang "I like walking in the rain cause no one knows I am crying. InsyaAllah."

Doa yakin diri...

salam kasih sayang..

kelmarin..
masa kat sekolah..aku sibuk bangat..
sampai tak sempat nak nengok hp..
hp bunyipun tak kisah..

lama tu..baru aku
kelih....hehehe.
ada satu meseg...aku pun baca..

Rupanya Pak Ngah yang hantar..
Pak Ngah ni kawan satu kelas semasa belajar master dulu...
dia rajin gak hantar tapi takla selalu..
bukanlah macam orang bercinta tu...kejap..bunyi msej masuk...kejap2 bunyi lagi mseg masuk...hehehe..
ya lah bila ada mseg yang baik ja...
iaitu pesan :"Tok Gurunya"
terima kasihlah sudi kongsi ilmu...

inilah doa yang dipesannya kat aku..
insyaAllah aku akan hafal semoga aku jadi kuat..
dan bersemangat bekerja..dan berkeyakinan..tak mudah emosional lagi...hehehe.

DOA itu....
Aa-man tubillah,  warasulihi,
hu wal awwa-lu, wal aa-khiruhu,
waz-zohiru, wal baathinu,
wa huwa bikulli syai -in 'alim...

di baca 10 x setiap lepas solat 5 waktu .
amalkan insyaAllah akan terasa nikmat zauknya. (terasa yakin dan bersemangat dlm hidup)

ruhi abiddin
22.10. 2012
..........................................
nota kasih:
aku pun try baca..dan hafalnya dapat ingat dsah...alhamdulillah..
ya terasa...aku lebih berminat dan bersemangat hari ini...hehehe..
terima kasih ya allah kerana menghantar sahabat yang sudi berkongsi ilmu...
semoga pak ngah selalu sihat sama keluarga..

..:.....................
 Salam Kasih Sayang "I like walking in the rain cause no one knows I am crying. InsyaAllah."

Monday, October 15, 2012

SALAM SORE..

salam sore..
salam ceria salam bahagia.
sayang buat apa?

emmm..
hari ni sempat singgah di sini,
sekadar renungan kasih.

sayang sihatkah?
sekadar pesanan ikhlas,
sekadar peringatan buat kita,

wahai kasih sayang..
ini pesanan mama..
ingat jangan dilupa..

manusia itu lemah,
manusia sering lupa,
jangan mudah kamu percaya

Allah ada,
Allah cipta kita,
percayalah kepada Allah sesungguhnya.

Allah Tuhan kita,
Allah yang kita tidak nampak Dia,
tetapi Dia nampak kita.

emmm.aku nampak kamu...
dari sudut mata hati aku..
sungguh Allah telah tunjuki aku.

terima kasih ya Allah,
terima kasih ya Rahman,
terima kasih ya Rahim..

kerana telah keluarkan aku,
dari telaga dalam gelap hitam,
yang sekian lama aku terbenam.

terima kasih ya Allah,
atas segala rahmat dan nikmat
kurnianMu yang amat hebat,

wahai Allah,
bersihkan hati kami,
ampunilah dosa-dosa kami,

pandanglah kami
hambaMu yang kecil,
di bumiMu ini...

bantulah kami..
tolonglah kami ya Rahim,
menghadapi kaum yang memusuhi kami.

amin ya Allah.

Ruhiabiddin.
15102012
..................................
nota kasih:
salam bahagia sayang...
orang beriman itu ialah orang yang dapat memaafkan saudaranya, ketika mana dia mampu membalas...
sungguh hidup ini...amat singkat...dikesempatan ini andai ada salah silap....kita bermaafanlah.

aku memaafkan kamu...kamu...kamu...hehehehe...aku suka kamu sihat..aku gembira kamu bahagia..selamat berbahagia..yaaa....semoga kamu bisa menjadi suami...abah...yang baik buat anak-anak...
pesan saya....agar pandai-pandailah...kamu menjaga hati perempuan..kerana hati petempuan itu adalah kaca yang apabila telah jatuh ia akan pecah ia akan berkecai. Maka amat susah untuk kamu mencantumkanya menjadi semula.. kalau boleh mungkin tidak boleh cantumpun kemungkinan ia tidak akan jadi cantik seperti semula......hehehe..

Hati-hatilah kerana cinta itu adalah PENGORBANAN YANG HEBAT..Ya .pengorbanan yang ganjarannya hanya di sisi Allah. Cinta HANYA  mencari redha Allah. Jadi andaikata kamu ingin bercinta maka harus bersetuju untuk BERKORBAN HARTA atau NYAWA.... Fahamkan......hehehe..yaaa...gitulah.

pesanan buat awak.
andai kita tidak kenal seseorang...janganlah percaya...hehehe. 
selagi dia belum bergelar suami...percayalah pada ALLAH sahaja....jangan bertuhankan MANUSIA..atau bertuhankan CINTA
Andai cinta itu datang, mengetuk-ngetuk suruhlah cinta masuk meminang.......berpakatlah agar cinta itu halal..
bukankah kamu ada aqal untuk memilih mana satu halal dan mana satu haram??????????????????/

aku sudah belajar....aku sudah faham sekarang......ok selamat ya..sayang.
selamat ke pangkal jalan...di sinilah kita bermula dan akhir sebuah kehidupan...

.....................
Salam Kasih Sayang "I like walking in the rain cause no one knows I am crying. InsyaAllah."

Wednesday, September 19, 2012

Terima kasih ya Allah.


Terima kasih... Ya Allah
Kami .. DI BUMI...
LANGITMU sentiasa MEMAYUNGI ....kami,
LANGITMU sentiasa MENCURAHI... air jernih
MAKHLUKMU di langit sentiasa MENDOAKAN,,,,kami,
BANYAKNYA NIKMATMU yang kami dapati,
RAHMATMU sentiasa  MELIMPAHI....kami,
namun sedikit sangat kami SYUKURI...

Terima kasih ....Ya Allah,
Kami ...DI BUMI,
HAMBAMU yang kecil lagi hina,
Selalu membuat SALAH
Selalu menghantar DOSA
MENADAH tangan MEMOHON DOA,
AMPUNILAH kami, anak-anak dan keluarga,
MUKMININ dan MUKMINAT semuanya..

semoga semuanya tenang jiwa,
untuk beribadat dan bekerja..
amin ya Allah.

~ ruhiabiddin,
19092012
...........................
nota kasih 1:

SUKA BACA LAMAN NI.http://www.sentuhanmaya.com/..yalah blog jiwa-jiwa...hehehe.
 TIBA-TIBA AIRMATA AKU MENGALIR (airmata aku ni mengalir tak bertempat..rasanya) TAH KENAPA...SEDIH DAN TERCUIT RASA AKU AGAKNYA...CINTA SEBELAH TANGAN SAJA...HEHEHEE...
NAMUN BEGITU TERIMA KASIH YA ALLAH...itulah kenangan terindah...padaMu aku sandarkan segala....alhamdulillah...ya Allah, alhamdulillah ya Rahman, Alhamdulillah ya Rahim.

nota kasih 2
.............................................
pagi tadi sewaktu nak ke sekolah..
rutin hari-hari ahad hingga khamis, sekitar kul 710 minit aku gi sekolah...Sambil memandu cam biasa...
Sambil melihat keta kat depan..Sambil menarik tali pinggang keledar ( sebab jap gi ada polis trafik jaga jalan kat simpang nak masuk ke sekolah aku....hehehe)
Aku terfikir beberapa baik ayat puisi kasih. Aku tuliskan di atas tu....sebagai cotetan puisi kasih yang telah kering..sekarang dah kurang idea nak berpuisi sebab sibuk kit dengan urusan sekolah (gb baru...semua orang jadi stress...dengan kerja yang berlambak2 dan bertangguh2..bertunda2...)

Aku pun telah stress hari tu
aku ambil MC dua hari..(aku tak pernah ambik MC sebelum ni rajin ke sekolah)
ya lah untuk aku pulun buat kerja tetapi tak siap juga...
Tambahan lagi, aku ada problema ngan che abang..
aku terus gila-gila memandu ikut hati ja..hehehe....
aku gi masjid jauhhhhhhhhhhh sana..
aku solat aku baca doa manyak2......
petang baru aku balik umah....buat muka selamba...hehehe.
pastu aku dapat idea..untuk sabar aja...(kerana aku dapat petua dari dr Robiah...dia kata...sabar itu lebih senang daripada tidak sabar...hehehe...jadi aku sabar la...)
pastu berkat kesabaran...Allah buka jalan...
lalu sekarang aku ok dah...alhamdulillah.

ya cerita sekadar untuk pengajaran buat kita.
jangan stress sangat...sabarlah..sebab sabar itu indah penawar segala masalah.

........................
 Salam Kasih Sayang "I like walking in the rain cause no one knows I am crying. InsyaAllah."

Monday, September 3, 2012

hargai kasih syg

salam kasih sayang..

emmm...

kadang2 kita tidak menghagai cinta...kenapa??
sebab,kita belum merasai kehilangan dia...
kadang2 kita rasai cinta dia,taip masih tak percaya,kenapa??
sebab... kita selalu fikir negatif tentang dia..
kadang2 kita tak sedar hati kita betul2 menyayangi dia,kenapa??
sebab,kita tunjuk ego tak nak mengalah..
hargailah orang yamg sayangkan kita..

sebab kita akan mencarinya bila dia sudah tiada di sisi lagi..
sesal pun sudah tiada guna...


cuma kenangan bermain di bayangan mata...

hehehe...

sekadar mencorek.
ruhiabiddin.
03092012
..............................

✔ Apabila kamu teringatkan seseorang, perbanyaklah olehmu ISTIGHFAR
✔ Apabila kamu lupa tentang apa yg kamu pelajari, perbanyakkanlah SELAWAT
✔ Apabila kamu ingin wajah berseri & sejuk mata memandang, perbanyaklah SOLAT DHUHA
✔ Apabila kamu inginkan perlindungan & kekuatan hati, perbanyaklah TAHAJUD dan..
✔ Apabila kamu inginkan malaikat mendampingimu & mengelak dari pandangan nafsu syaitan, hendaklah kamu sentiasa berada dalam keadaan BERWUDHU...
 

emm...belajar untuk menjadi diri sendiri...
senyumlah untuk dunia anda..
kerana senyum itu adalah penawar segala penyakit dalam diri anda...tersenyumlah....senyumlah....
..........................
Salam Kasih Sayang "I like walking in the rain cause no one knows I am crying. InsyaAllah."

Sunday, September 2, 2012

hati itu raja..


‎"apabila baik hati..maka keseluruhannya baik..
apabila kotor hati..maka keseluruhannya kotor..

bile hati dah kotor...
ade mate..tp matenye MATE KERANJANG,,
ade hidung..tp hidungnye HIDUNG BELANG,,
ade lidah..tp lidahnye LIDAH BERCABANG,,
ade muke..tp mukenye MUKA BERTALAM,,

haa..nampak dak???
jadi kene bersihkn hati kitaa..^_^"

~ruhiabiddin

02092012
.........................
nota kasih.
BUKA "hati" dpt "cinte", ! ♥♥
BUKA "buku"dpt "ilmu" ! ^_^^_^
BUKA "tangan " dpt "duet" ! >_<
BUKA "facebook "dpt kwn !
BUKA "Al-Quran "dpt ketenangan!!♥ ^^

SAY~ I ♥ ALLAH............♥♥
 —
sekadar sudi mengopy dari fb...perkongsian bersama satu dakwah..amin
.....................
Salam Kasih Sayang "I like walking in the rain cause no one knows I am crying. InsyaAllah."

Sunday, August 26, 2012

Ajarlah aku untuk senyum bahagia....

ajarkan aku untuk senyum bahagia...
meskipun dengan airmata kerana di sana ada kemanisan imannya.

salam kasih
hari ini aku menangis lagi,
lama sudah aku tak menangis...
mengalirlah airmata mengalirlah,..
andai itu caranya menawar luka..

salam sayang...
di saat diri merasa tidak diperlukan,
maka airmata turun umpama pecah empangan
sedih pilu menyucuk dan menikam,
sedih ini tidak pernah berkesudahan,

wahai Allah,
Engkaulah Tuhan hamba,
lapangkan hati hamba yang hina,
sirami hati hamba dengan nur cahaya Allah,
agar hati hamba redha dan tenang semula.

~ruhiabiddin.
26.08.2012
..............................
nota kasih:
hari ini kenapa aku bersedih..kenapa aku menangis lagi, apa yang aku sedihkan, apa yang aku tangiskan,
tak tahulah aku...benda kecik sahaja, tetapi aku tak boleh nak memaafkan, terasa diri ini tidak diperlukan, terasa diri ini tidak disayang. Ingin kaki aku ini melangkah jauh, jauh ...jauh dari kesedihan ini. kenapa ya..kesedihan itu datang lagi...?

 Inikah cara Allah memanggil aku untuk dekat kepadaNya, Dulu aku tak pernah cemburu...jiwa aku tenang dan selesa di ketika itu..Aku tak tahu istilah cemburu itu bagai apa, rasanya bagaimana.  Rupanya cemburu itu sakit sangat, sakit...luka berdarah, perit, sementara luka itu sukar untuk sembuh....

Mungkin kesedihan ini juga adalah satu cara Allah hilangkan dosa-dosa kita, kerana dengan sedih itu kita merasa diri ini amat tidak berdaya,justeru kita akan kembali kehadrat Allah Taala yang berkuasa lalu  meminta-minta dan menangis berjurai-jurai airmata...

Wahai Allah dengarlah bisikan hamba, ampunilah hamba yang kadangkala hamba meminta sesuatu kepadaMu yang tidak sepatutnya, yang ketika itu hamba ini jahil dan tidak tahu akibatnya...yang kemungkinan hamba ini terburu-buru, dan tidak tahu mengikut nafsu..Kadangkala, sesuatu bagi hamba baik tetapi di sisi Allah tidak baik, munkin jua sesuatu itu kecil di sisi hamba tetapi di sini Allah ia dosa besar...!!

Sungguh Engkaulah Tuhan yang Maha Mengetahui dan Maha Pengampun, lagi Maha Bijaksana...ampunilah hamba..Sungguh Engkau telah memberi aku nikmat yang banyak, jadikanlah aku seorang hamba yang bersyukur..dan sabar...amin ya Rabb..
......................................
.......................
Salam Kasih Sayang "I like walking in the rain cause no one knows I am crying. InsyaAllah."

awak.
dulu awak kata nak blog nombor aku...mungkin awak telah blog nombor aku...dan sebb itu aku msej awak tak balas...ya tak apalah semua itu adalah bunga2 kasih sayang...dan pelangi yang indah di perjalanan kita..dan 
cantik sangat aku memandangnya...kamu juga begitu bukan...????
semoga kamu tenang aja...dan selamat seharian...kita kena saling doa mendoa agar hati itu redha...dan wajah kita selalu senyum bahagia...semoga kamu dpt membina sebuah keluarga yang penuh dengan sakinah, mawaddah dan rahmah...amin.

Sunday, August 19, 2012

selmat hari raya sayang..

salam satu malaysia,
salam sejahtera semua,
salam rahmat dan berkat Allah,
salam ceria salam bahagia.

di hari yang berbahagia ini,
ku utuskan bingkisan..

.(¯`:´¯)SeLaMaT
.(¯`•.\|/.•´¯)HaRI RaYa
(`•.(۞).•´¯)(¯`:´¯)MaaF DiPiNTa
(_.•´/|\`•._)(¯ `•.\|/.•´¯) JiKa aDa
(_.:._)░░(¯`•..(۞).•´¯)TeRLaNJuR BiCaRa
░░░ (¯`:´¯)(_.•´/|\`•._)SaaT KiTa BeRPaNTuN SeLoKa
.(¯ `•.\|/.•´¯):: (_.:._)DaN BeRGuRau SeNDa
(¯ `•.(۞).•´¯)iKHLaS DaRi HaTi
(_.•´/|\`•._) SaLaM KeMaAfAn DaRi SaYa
(_.:._)´ 

    dan 

~SeLaMaT hArI RaYa AiDiLfItRi mAaF zAhIr DaN BaTiN~
`
´¸.•°*”˜˜”*°•
..
¸.•°*”˜˜”*°•. ¸.••••بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ ••••.¸
* _Π_____* ˚ ˚
˚ ˛* ˛° * ° ˚ • *˚ .
/______/~
˚ * t RaYa JEmPuT r DaTanG RuMaH.. .
田田 |門| ˚. ˛ ˚ ˚ ˚* ˛˚ ˚* ˚ ˚ •* ˚ ^____ ^ — at Rumah ku, Syurga ku...


semoga kita selalu bermaafan.
tadi Pak imam di surau kata.

ada 5 perkara yang menjadi musuh orang-orang beriman ialah..
1. orang yang hasad dengki,
2. orang munafik
3. orang kafir,
4. syaitan
5. dan hawa nafsu.

semoga Allah membantu kita untuk untuk mendpat syurga di dunia dn akhirat.
 ....................
Salam Kasih Sayang "I like walking in the rain cause no one knows I am crying. InsyaAllah."

Monday, August 6, 2012

RUKUQLAH BERSAMA ORANG-ORANG YANG RUKUQ

salam ramadhan karim.

apa pendapat anda apabila melihat fhoto di bawah ini...
 sujud lah bersama orang-orang yang sujud..

 hamba Allah sedang bertawaf di kaabah.
 tawaf...
 ALLAH HUAKBAR...MASYA ALLAH...

 SUBHA NALLAH..
 ASTAQ FIRULLAH AL-AZIM

 LA HAU LA WALA KHUWA TAILLA BILLAH HIL ALIYIL AZIM.

SAMIULLAH HULIMAN HAMIDAH...( Allah mendengar pujian kepadaNya,)
RABBANA LAKALHAM (kepada Allah segala pujian itu)

ALLAH TUHAN YANG MEMILIKI MANUSIA,
ALLAH TUHAN MANUSIA
KEPADA ALLAH SEMUANYA AKAN KEMBALI.
ruhiabiddin
07082012
................................................
nota kasih:
fhoto di atas di kutip dari..
siaran langsung SOLAT TARAWIH DI TV9 jam 2.00 pg. 
di malam-malam ramadhan karim..

Salam Kasih Sayang "I like walking in the rain cause no one knows I am crying. InsyaAllah."

Sunday, August 5, 2012

Noktah itu...


salam kasih sayang
suatu hari aku tulis tentang noktah itu,
......        7 titik
......        6 titik
.....         5 titik
....          4 titik
...           3 titik
..            2 titik
.             1 titik,
Semoga Allah memberi kebaikan kepada kita selepas noktah itu. amin.

Aku ingin bertanya...
noktah mana kamu pilih...?

Aku pilih noktah yang satu itu.
dan aku perlu istiqomah dengan noktah itu...
kerana ia satu, aku tiada pilihan lain...dan aku tetap dengan pendirian aku..
Maaf andai aku tidak punya peluang untuk memberitahu...
kerana aku rasa lebih baik begitu...

Tahukah kamu...?
noktah itu...
juga membawa maksud pertemuan dan kebahagiaan.
juga membawa maksud perpisahan dan bermulanya pertemuan,
juga membawa maksud akhirnya sebuah perjalanan,
juga membawa maksud akhirnya sebuah kehidupan,
juga membawa maksud menemui lubang dan jatuh ke dalamnya.
itulah yang di namakan kematian..
tiap saat kita berjalan menujunya...

Tidakkah kamu sedia tahu...?
noktah itu biasanya titik bulat,
bulat itu sinonim dengan banyak benda,
bumi juga bulat,
bulan bintang matahari juga bulat,
keazaman, kekuatan digenggam juga bulat,
mata kita juga bulat,
bulat hati kepada sebuah pendirian..

Ya semoga
Allah memberi kebaikan tiap urusan
andai Allah ingin kebaikan kepada kita,
Allah membimbing kita ke jalanNya,
sungguh Allah tidak mencipta dua hati dalam satu rongga.
hati untuk membuat kebaikan tidak akan bersengkokol dengan hati yang mahu membuat maksiat.
syukurlah andai hati itu sedang tenang...
kerana jasad dalam kebaikan...
kerana hati itu punya IMAN dan TAKWA kepada Tuhan.

amin..
....................
Salam Kasih Sayang "I like walking in the rain cause no one knows I am crying. InsyaAllah."

Andai Allah ingin kebaikan kepada kamu..

salam kasih sayang..

Sungguh.
barangsiapa yang Allah ingin KEBAIKAN kepadanya,
nescaya Allah memberinya KEFAHAMAN terhadap agamanya (Agama Islam)

Sungguh,
barangsiapa yang Allah ingin KEBAIKAN kepadanya,
nescaya dia akan selalu MENUJU kepada TUHANnya..

Sungguh,
barangsiapa yang Allah ingin KEBAIKAN kepadanya,
nescaya dia menjadikan AL QURAN sebagai PETUNJUK jalan hidupnya.

ruhiabiddin
05082012

......................
nota kasih:

Firman Allah . s.w.t

1. Alif laam mim,
2. Kitab (Al Quran) ini tidak ada keraguan padanya; petunjuk bagi mereka yang bertaqwa,
3. (yaitu) mereka yang beriman kepada yang ghaib, yang mendirikan shalat, dan menafkahkan sebahagian rezki yang Kami anugerahkan kepada mereka.
4. dan mereka yang beriman kepada Kitab (Al Quran) yang telah diturunkan kepadamu dan Kitab-kitab yang telah diturunkan sebelummu, serta mereka yakin akan adanya (kehidupan) akhirat.  
5. Mereka itulah yang tetap mendapat petunjuk dari Tuhan mereka, dan merekalah orang-orang yang beruntung.  

~ surah al baqarah ayat 1 hingga 5

Semoga Allah membuka mata hati kita untuk melihat jalan yang lurus untuk ke syurga Allah s.w.t..
Bilamana syaitan telah berjaya keluarkan datuk nenek manusia iaitu Adam dan Hawa  keluar dari syurga. Oleh itu dunia itu juga adalah tiket untuk anak cucu Adam dan Hawa untuk masuk ke syurga semula..
maka BERIMAN dan BERTAKWAlah kepada Allah semoga beruntung di dunia dan di akhirat. amin.


.....................
Salam Kasih Sayang "I like walking in the rain cause no one knows I am crying. InsyaAllah."

Tuesday, July 24, 2012

Bersamamu .

salam kasih sayang..

salam ramadhan karim,
alhamdulillah Allah telah mengizinkan kita berada di dalam bulan ramadhan yang
permulaannya adalah rahmat dan berkat,
pertengahannya keampunan Allah,
akhirnya pembebasan dari api neraka.

berlumba-lumbalah kepada keampunan dan rahmat Allah Taala..
semoga beruntung di dunia dan akhirat...
jangan hanya kaya dan bahagia di dunia tetapi tidak bahagia dan kaya di akhirat..
amatlah merugikan....

Sungguh...
 Jika kamu melahirkan sesuatu kebaikan atau menyembunyikan atau memaafkan sesuatu kesalahan (orang lain), maka sesungguhnya Allah Maha Pema'af lagi Maha Kuasa.
~ an nisaa' 149



Ingatlah....
. Sesungguhnya orang-orang yang kafir dan melakukan kezaliman, Allah sekali-kali tidak akan mengampuni (dosa) mereka dan tidak (pula) akan menunjukkan jalan kepada mereka, kecuali jalan ke neraka Jahannam; mereka kekal di dalamnya selama-lamanya. Dan yang demikian itu adalah mudah bagi Allah. 
~ an nisaa' 168 dan  169


Ingatlah...
 Wahai manusia, sesungguhnya telah datang Rasul (Muhammad) itu kepadamu dengan (membawa) kebenaran dari Tuhanmu, maka berimanlah kamu, itulah yang lebih baik bagimu. Dan jika kamu kafir, (maka kekafiran itu tidak merugikan Allah sedikitpun) karena sesungguhnya apa yang di langit dan di bumi itu adalah kepunyaan Allah[382]. Dan adalah Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana. 
~an nisaa' ayat 170


ya semoga Allah membimbing kita semua ke jalan yang benar, dan rajin baca al quran.(Mukjizat Nabi Muhammad yang masih ada sehingga sekarang untuk ummat manusia.)
kerana tidak membaca al quran itu melainkan orang yang suci.... 
Allah tidak mencipta dua hati dalam satu rongga. justeru itu yang baik tidak akan bercampur dengan yang kotor dalam satu tempat...
al quran adalah cahaya, dan cahaya tidak masuk ke hati ke dalam hati yang kotor..


wallah hu'alam.


salam kasih sayang.
24.07.2012
..............................
nota kasih:
lama tak dengar berita...apa khabar kamu sekarang..
lama tak hantar berita...semoga kamu baik2 sahaja..
lama tak terima berita...semoga kamu tetap ingat saya..
salam bahagia sayang...salam ceria di bulan puasa...amin.
rajin puasa dan solat tarawih jangan lupa...
uhibbu nahum kahubbillah...

cinta kerana Allah itulah cinta sebenarnya cinta manusia kepada manusia..


Cari lah al quran audio terjemahan ( indon ka bahasa melayu ) agar kita memahami segala cerita,  peringatan, ancaman, segala janji Allah, segala kenikmatan dan  doa dalam al quran.
amat rugi andai kematian menjemput sedang kita tidak tahu isi al quran......
semoga Allah mengizinkan kita untuk membaca, menghayati, mengkaji, menghafali, dan merasa nikmat bersama al quran...amin.
jadikan ia amalan mendengarnya sewaktu anda mahu melelapkan mata...kerana tidor itu saudara mati....
.....................
Salam Kasih Sayang "I like walking in the rain cause no one knows I am crying. InsyaAllah."

Saturday, July 14, 2012

Mesin mama

salam kasih sayang.


sayang mama beli mesin jahit baru,
ni cubaan yang pertama...
ya..hobi baru untuk hilang stress,
menjahit dapat juga melegakan stresssss, hehehe.
...................
Salam Kasih Sayang "I like walking in the rain cause no one knows I am crying. InsyaAllah."

Saturday, July 7, 2012

Jalan-jalan di dusun abang..

salam kesyukuran..
hari ni jalan-jalan gi dusun abang...
seronok nengok buah-buah yang ada atas pokok...
ya itulah rahmat kurniaan Allah,
Allah beri rezeki bukan untuk manusia sahaja,
tetapi juga untuk makhluk lain atas muka bumi...
masyaAllah...
ya..buah yang elok kita ambil kita makan...
dan yang buruk yang rosak berguna untuk makhluk lain...
masyaAllah..alhamdulillah..






dia stress..dengan kerja...dia susah hati..
dia  stress dengan dunia.dia sedih.
dia .stress dengan manusia... dia merajuk hati
dia pergi hutan...lihat air terjun...lihat tumbuhan...lihat buah-buahan...
dia tengok ikan berenang dalam akuarium....dia jadi tenang.
sebenarnya dia tumpang ketenangan pada tumbuhan, pada ikan,
lalu hati dia turut tenang...

bukankah tumbuhan dan haiwan juga berzikir kepada Allah.
tempat yang orang berzikir akan diliputi rahmat Allah,
malaikat kembangkan sayapnya juga mendoakan mereka...
subhanallah...masyaAllah...alhamdullillah...

Tumpang bahagia lihat buah-buahan...hehehe...
suka nengok buah...di sana ada kebesaran Allah Taala, rezeki kurniaan Allah.
juga menunjukkan betapa Allah maha pengasih lagi maha penyayang...
masyaAllah..

salam kasih sayang.
07.07.2012
.....................
nota kasih:


Hati yang bersih memancarkan gelombang positif yang amat kuat, lantas mempengaruhi orang sekeliling dan situasi-situasi menjadi positif sama. Sebaliknya, hati yang kotor akan memancarkan gelombang negatif yang amat kuat, menukarkan orang-orang sekeliling menjadi negatif juga membuat situasi-situasi pada saat kita berada tu menjadi negatif. Kesannya, kita jadi murung, tertekan, tiada kegembiraan dan menjalani hidup penuh dengan tekanan.

Nak bahagia, nak berjaya, nak gembira, kita perlu ubah persekitaran kita menjadi positif. Kita boleh ubah semua tu bermula dengan rajin-rajinkan diri mencuci hati simply dengan memprogram minda 7 saat sebelum kita tidur.
sumber: hati bersih

Salam Kasih Sayang "I like walking in the rain cause no one knows I am crying. InsyaAllah."

Friday, July 6, 2012

Mencuri dalam solat


salam kasih sayang..
terkadang terfikir saya...mencuri itu dosa..mengambil sesuatu yang bukan hak kita..
kita selalu mencuri...dalam solat..kerana tidak khusyuknya kita...

tatkala membaca ayat-ayat,  fikiran ini selalu ingat macam-macam
dunia dengan segala isinya, dunia dengan kesibukan kita.....itu mencuri namanya..
mencuri hak Allah...sepatutnya fahami apa yang dibaca....

jangan nak cepat-cepat dalam solat...itu juga mencuri namanya...
curi masa..yang sepatutnya untuk Allah..

“Sejahat-jahat pencuri adalah orang yang mencuri dalam solatnya. Para sahabat bertanya : “Wahai Rasulullah, bagaimana ia mencuri dalam solatnya?” Baginda menjawab : “Ia tidak menyempurnakan rukuk dan sujudnya.” (HR Ahmad). 


Andai manusia sekali pun tidak sudi menerima persembahan yang buruk dari kita...
tetapi mengapa seringkali kita menghantar persembahan amalan siang dan malam kita yang tidak sempurna dan kosong kepada Allah...

tiap maghrib malaikat yang jaga kita waktu siang membawa persembahan amalan siang kita dan tiap subuh malaikat yang menjaga malam membawa persembahan amalan malam kita kepada Allah, andai amalan itu tidak ikhlas, kosong tak berkualiti segala amalan itu di hempas semula ke kepala kita..
tetapi kita tidak tahu...

oleh sebab itu..ada orang buat ibadat tetapi keadaannya tidak berubah, tetap saja berkekalan dengan maksiat, berlarutan dalam dosa...
kerana amalannya tidak diterima Allah....

Astaqfirullah al azim...semoga Allah mengampunkan kita..kerana kita ini lemah, kita ini jahil...kita ini
selalu membuat salah..kita ini kurang ilmu serta kurang bertaubat...

....afala tatafakkarun (tidakkah kamu berfikir) .... afala yaskurunn (tidakkah kamu bersyukur)
semoga Allah membimbing kita untuk hidup di dunia selalu di jalan yang lurus, (dalam agama islam) iaitu jalan orang-orang yang Allah berikan nikmat, bukan jalan-jalan kemurkaan dan bukan jalan-jalan kesesatan. Semoga Allah memudahkan tiap urusan dunia dan akhirat kita kepada keampunan dan rahmat  serta berkat Allah Taala...amin.

salam kasihdihati
06072012
.....................
nota kasih:
(sumber : http://ustaznaim.blogspot.com/2010/09/mencuri-dalam-sembahyang.html
Salam Kasih Sayang "I like walking in the rain cause no one knows I am crying. InsyaAllah."

Madah p'rindu dari Bukit Perindu.


SALAM KASIH SAYANG...
"jangan marah kalau aku membuat sesuatu yang aku suka. Izinkan apa yang aku ambil dan aku paparkan di sini, kerana ia jua menenangkan jiwa lara.." ~ruhiabidin'09



"coretan di bawah sekadar penyeri blog, dan kesukaan hamba mengumpul kata-kata indah.." ~ruhiabidin'09

..................................



“… lihat… mentari senja yang sedang bersinar… suram… kegelapan malam kan tiba… awak.. saya tidak takutkan gelapnya malam.. unggas akan menyanyi… saya tak akan sunyi.. sungguh…” p'rindu



“… kenapa engkau masih memaksa diri… pada sunyi kenapa kau nafikan.. pada kepiluan mengapa engkau sembunyikan… kau… masih bertahan sehingga kini.. dan aku … hanya disini… hanya mampu memerhati dirimu… yang penuh kesunyian..” p'rindu



“… melihat engkau menanti sendirian dibawah pohonan rindu itu… membuat hati merasa sayu… ingin ku dekatimu dan memimpin kamu melangkah kehadapan…” p'rindu



“… masa tidak pernah menanti… tapi aku tetap dibawah pohonan ini menantikan dia kembali memimpin tangan ini… biarpun aku sedar dia tak mungkin kembali”p'rindu



“… tiada pernah aku terlupa pada perjanjian itu…”p'rindu



“… alangkah bahagianya diri… andai cintamu milikku…” p'rindu



“Terlihat bayang dicelahan pepohon… engkaukah itu yang sedang menanti cintamu?” p'rindu



“…diangin lalu kutitip rinduku … biarpun kita tiada mungkin kan bersatu…” p'rindu



“Maaf bilamana rindu yang menggila didalam hati ini seakan tidak tertahan… padaMU ku memohon redakanlah ia atas ehsanmu…”p'rindu



“…terdengar jelas di hati ini… satu tangisan kerinduan.. siapakah yang sedang merindui.. siapakah yang sedang meratap pilu lagu rindu… sungguh… seolah ia menyentuh hati ini…” Uwais Al Qarni



“dan orang-orang yang menahan amarahnya” surah Al Imran: 134

“dan apabila mereka marah mereka memberi ampun” surah Asy-Syura: 37



“Dan sesungguhnya Allah adalah Pemberi petunjuk bagi orang-orang yang beriman kepada jalan yang lurus” Surah Al-Hajj:54



“Dan dua orang yang saling mencinta kerana Allah, berkumpul KeranaNya dan berpisah keranaNya” Hadis Nabi



“kau harus berhenti… dari terus menyalahkan diri sendiri… kau harus bangkit… kau harus biarkan ia pergi…”



“… cuba nyatakan padaku.. sejauh mana kau mengenali diriku.. sejauh mana kau mengerti hidupku ini… dan jangan sesekali kau berbicara… andai kau tiada pernah berada dalam situasi itu… dan membuang sesuatu yang sebahagian dari hidupku? Ia umpama membunuh diri ini….” p'rindu



“… ajariku rahasia rindu itu… ajari aku bagaimanakah caranya tuk menyatakan rindu padamu…. sungguh rindu ini tiada terucap… tiada terungkap”



biarkan jasad ini melebur seperti cairnya salju musim bunga
biarkan angin meniup segalanya agar rindu kan kesampaian
agar kan berakhir sebuah pencarian agar bertemu kau pemilik kalbuku



katakan padaku telahkah sampai rindu itu
tika mentari sore terbenam tika gelap malam munculkan diri tika sunyi menyentuh rasa
katakan padaku telahkah rindu itu diketahui
telahkah rindu itu dimiliki kerna rindu yang terwujud dihati tiada tanda akan berakhir
kerna rinduku hanya untukMu rindu itu tak pernah berakhir..
ia ada dan sentiasa ada seumpama udara yang ku hela..


Sayang...mengapa rindu itu masih bertamu, mengapa rindu itu tidak pernah serik, mengapa rindu itu tidak pernah berakhir...~tintakasih.

Sayang...dalam diam aku berbisik,
wahai Allah...
andai baik bagiku, bagi keluargaku bagi agamaku..
Engkau buangkanlah rasa cinta yang bersarang di hatiku, rasa cinta yang menyala di hati ku terhadapnya.. agar aku tidak perit lagi, agar aku kembali kepada realiti hidupku yang lebih bermakna....~tintakasih.

sayang... aku lepaskan kamu untuk terbang... terbanglah ke awanan, ke mana saja mau mu, aku senang melihat kamu bahagia, aku ingin melihat kamu sihat dan selamat...

sayang... aku serahkan kamu pada PENCIPTA kamu, DIAlah Tuhan yang wajib disembah dan memohon pertolongan, Dialah yang berhak menjaga kamu, aku tak berdaya lagi,
Sungguh jika ALLAH yang menjaganya... aku tak pernah KEHILANGAN sebenarnya. Semoga kamu selamat dan tenang senantiasa,, sayang..kasihanda.. selamat tinggal selamanya...

usah fikirkan tentang aku, kerana jiwa ragaku telah ku serahkan pada TUHANku, Tuhan yang mencipta aku, ruh dan jasadku, Tuhan yang memegang hati dan membolak balikkan hatiku, Tuhan yang memberi hayat padaku dan mencabut nyawaku. ya Allah ya manan ya karim ya Allah....

Ya sayang... sesungguhnya kita... sedang membawa kematian,
kita sedang menuju kematian,
kita sedang menunggu kematian itu entah akan datang pagi atau petang. semoga kita bersedia menyambutnya dengan tenang. amin ya Allah.
salam kasih sayang daripada hamba.~tintakasih.



"


RINDU KASIH
“… sesekali kenangan datang menyapa… pada hari-hari yang telah berlalu… ada rindu disemilir lalu!” Perindu


“…dan aku harus belajar melepaskan semalam,
belajar memulakan kehidupan… bukankah diakhir ribut yang
mengganas pastikan wujud sinar membawa harapan?…”

Walaupun gelap malam tetapi aku percaya akan hadir siang,
mentari tetap menerangi.., atas RAHMAT KASIH ILAHI,
hidupan memulakan aktiviti dalam takdir Ilahi..

Pernahkah kita memikiri kita di sini pada satu tempoh dan kita semua akan kembali...persiapkanlah diri untuk
menghadapi MATI, kerana mati itu pasti, mati itu sakit,
mati itu seorang diri, mati itu sentiasa mengekori...dan mati itu
semakin hampir..!!!

About Me

My photo

" Dunia kasihsayang, dalam kasih2u, kasih4u, kasihanda,kasihdihati selamanya, kasihkuabadi"~ruhi

SALAM KASIH SAYANG

"UKHWAH yang dibina ANTARA KITA ini, biarlah seperti SEUTAS TASBIH. ADA AWAL tetapi TIADA PENGHUJUNGNYA. DICIPTA untuk MENGINGATI ALLAH. DIBAHAGI untuk CINTANYA. DIRATIB demi REDHA ALLAH..

KOLEKSI PERINDUBULAN